Березень 2015

Вівторок, 31 Березень 2015

Щорічний Всеукраїнський рейтинг «Сумлінні платники податків»

Щорічний Всеукраїнський рейтинг «Сумлінні платники податків»

Цього року Асоціація платників податків України проводить IV Всеукраїнський рейтинг «Сумлінні платники податків – 2014».

Завдання Рейтингу – посилення ролі та авторитету платника податків в житті країни, підвищення загальної культури сплати податків, утвердження серед людей духу підприємливості.

Традиційно головною метою цього знакового суспільно-економічного проекту є поширення інформації про його учасників і переможців, а також популяризація основних принципів чесного ведення бізнесу.

Приємно відзначити, що з року в рік кількість учасників, що представляють малий, середній та великий бізнес в одинадцяти номінаціях рейтингу, стабільно зростає. А шанси на перемогу мають навіть найдрібніші підприємці, оскільки вагому роль в оцінюванні відіграють не абсолютні, а відносні показники ефективності роботи. Таким чином, кількість сплачених податків не є вирішальною. Кандидати на перемогу в рейтингу повинні продемонструвати високі досягнення з дотримання податкової дисципліни, кількості офіційно працевлаштованих та витрат на соціальні програми.

Цьогорічний рейтинг доводиться проводити за складних умов. Увага всієї світової спільноти прикута до подій в Україні. Проте, не дивлячись на всю складність політичної та соціально-економічної ситуації, наша держава впевнено крокує обраним шляхом демократичних перетворень, реформ та інтеграції з європейськими структурами.

Роль підприємців у цьому процесі важко переоцінити. Адже сумлінні платники податків власною роботою демонструють, що лише прозоре ведення бізнесу та належне виконання своїх податкових зобов'язань допоможе подолати кризу. До того ж вчасну сплату податків на сьогоднішній день можна вбачати як прояв патріотизму та безпосередню участь кожного українця в розбудові сильної правової України.

***

Надання ЦОП Котовської ОДПІ адміністративних послуг переселенцям з зони АТО

З початку року до Центру обслуговування платників Котовської ОДПІ звернулося 4 жителя Луганської та Донецької області для поновлення реєстраційного номера облікової картки платника податків та 17 дітей-сиріт, які навчаються в Котовській школі-інтернат.

Звертаємо, увагу біженців з зони АТО, що отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) можна, звернувшись до будь-якої податкової інспекції.

Видача документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі, внесення до паспортів громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру, внесення відмітки щодо наявності права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта громадянина України для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, надання відомостей про джерела/суми доходів здійснюється протягом 5 робочих днів.

У разі виникнення питань в частині переміщення через митний кордон транспортних засобів, товарів, валюти, культурних цінностей та особистих речей, у тому числі при переїзді на постійне місце проживання до іншої країни можна отримати консультації в Південній митниці Міндоходів цілодобово за тел.: 39-35—59, 734-28-05 (оперативний черговий).

***

Отримали спадщину чи дарунок – подайте декларацію!

Громадяни, які отримали спадщину чи дарунок, зобов'язані задекларувати такі доходи до 1 травня та до 1 серпня сплатити з таких доходів відповідну суму податку.

При отриманні майна в дарунок або спадщину ставка податку залежить від типу майна, а також від того, ким є сторони угоди.

Так, за нульовою ставкою оподатковуються спадщина, що отримана від члена сім'ї першого ступеня споріднення (чоловік, дружина, батьки та діти, у тому числі усиновлені) або ж – інвалідом І групи чи особою, яка має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, чи дитиною-інвалідом. В іншому випадку ставка податку становить 5%.

Подати декларацію про майновий стан і доходи повинні всі фізособи, які отримали майно, що підлягає оподаткуванню, у спадок або в подарунок і не сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини (дарування).

***

Змінено критерії для застосування понижуючого коефіцієнта ЄСВ при нарахуванні зарплати

Котовська ОДПІ повідомляє, що 13 березня 2015 року набув чинності Закон України №219-VIII від 02.03.2015р. «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці.

Законом змінено критерії застосування понижуючого коефіцієнта єдиного соціального внеску при нарахування заробітної плати (доходів) фізичним особам. Зокрема, платник може застосувати понижуючий коефіцієнт від 0,4 до 0,99, якщо виконуються одночасно такі умови:

- база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу.

- після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік.

- кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Ця умова не застосовується до фізичних осіб – підприємців роботодавців.

Платники самостійно щомісячно обчислюють коефіцієнт. Однак, платник єдиного внеску, що застосував коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені законом строки, позбавляється права в майбутньому застосовувати коефіцієнт до повної сплати недоїмки (боргу).

***

За наявності ліцензії на продаж алкоголю окрема ліцензія на реалізацію пива не потрібна

Нагадаємо, що згідно Закону України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» з 1 липня 2015 року пиво вважатиметься алкогольним напоєм.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Однак, якщо у суб'єкта господарювання є ліцензія на продаж алкогольних напоїв, то окрема ліцензія на роздрібну торгівлю пивом не потрібна.

***

Як оподатковується дохід фізичної особи при отриманні товару зі знижкою від юридичної особи

Сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.

Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Нагадуємо, до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначений розділом IV Податкового кодексу України

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС В Одеській області

Read more

Четвер, 26 Березень 2015

семінар 30.03.2015

            До уваги платників податків!

 

 30 березня  о 16-00 в актовій залі приміщення управління агропромислового розвитку райдержадміністрації  за адресою:

 м. Котовськ,

вул. 50 років Жовтня, 105,

  фахівцями  ГУ ДФС в Одеській області буде проведено семінар на тему: «Зміни в податковому законодавстві України, зокрема, закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

Read more

Середа, 25 Березень 2015

36 сесія Котовської районної ради

19 березня 2015 року відбулася 36 сесія Котовської районної ради в приміщенні актової зали Котовської міської ради

На сесію були винесені такі питання:

1. Про звіт районної державної адміністрації про виконання Програми соціально-економічного розвитку Котовського району на 2014 рік.

Доповідає: Багузова Оксана Павлівна – начальник відділу економічного розвитку, інфраструктури і торгівлі районної державної адміністрації

2. Про затвердження Програми соціально-економічного та культурного розвитку Котовського району на 2015 рік.

Доповідає: Багузова Оксана Павлівна – начальник відділу економічного розвитку, інфраструктури і торгівлі районної державної адміністрації

3. Про звіт районної державної адміністрації про виконання районного бюджету Котовського району на 2014 рік.

Доповідає: Погоріла Ірина Анатоліївна – начальник фінансового управління районної державної адміністрації

4. Про внесення змін і доповнень до рішення Котовської районної ради від 23 січня 2015 року № 402-VI «Про районний бюджет Котовського району на 2015 рік».

Доповідає: Погоріла Ірина Анатоліївна – начальник фінансового управління районної державної адміністрації

5. Про затвердження районної програми розвитку агропромислового комплексу Котовського району на 2015-2018 роки.

Доповідає: Сакара Андрій Григорович – начальник управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації

6. Про внесення змін та доповнень до рішення районної ради від 15 лютого 2012 року № 146 - VI «Про затвердження районної Програми профілактики правопорушень на території Котовського району у 2015-2016 роках».

Доповідає: Іванов Сергій Валентинович - головний спеціаліст питань надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації

7. Про внесення змін до рішення районної ради від 25 квітня 2014 року №313-VI «Про внесення змін до рішення районної ради від 05 лютого 2013 року №228-VI «Про районну програму забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа на 2013-2015 роки.

Доповідає: Бочарова Ірина Олександрівна – начальник служби у справах дітей районної державної адміністрації

8. Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,3226 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Косівської сільської ради.

Доповідає: Кравченко Тетяна Йосипівна – В.О. начальника управління Держземагентства у Котовському районі Одеської області

9. Про затвердження програми «Взаємодія органів місцевого самоврядування та виконавчої влади Котовського району на 2015 рік»

Доповідає: Карауш Олександр Валерійович – заступник голови районної ради

10. Про списання об'єкту спільної власності територіальних громад сіл, селищ Котовського району аварійної будівлі фільмобази та гаражів розташованих за адресою м. Котовськ, пров. Довженка 9.

Доповідає: Карауш Олександр Валерійович – заступник голови районної ради

11. Про безоплатну передачу будівельних матеріалів зі списаного об'єкту військовій частині 3066 Північного територіального управління національної гвардії України.

Доповідає: Карауш Олександр Валерійович – заступник голови районної ради

12. Про звільнення з посади редактора комунального підприємства «Редакція газети «Котовські вісті» Сая О.М.»

Доповідає: Карауш Олександр Валерійович – заступник голови районної ради

13. Про затвердження розпоряджень голови районної ради, прийнятих в міжсесійний період.

Доповідає: Карауш Олександр Валерійович – заступник голови районної ради

Read more

Вівторок, 24 Березень 2015

Як відобразити в податковій декларації з ПДВ за лютий 2015 року суми залишків від’ємного значення, непогашених станом на 01.02.2015

 

Як відобразити в податковій декларації з ПДВ за лютий 2015 року суми залишків від'ємного значення, непогашених станом на 01.02.2015

Пунктом 33 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що за вибором платника податку, який він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації з ПДВ (далі – декларація), залишки від'ємного значення, які виникли (були задекларовані) в звітних (податкових) періодах до 1 лютого 2015 року:

або збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначену пунктом 2001.3 статті 2001 розділу V Кодексу (далі – реєстраційна сума), з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення (підпункт "а" пункту 33 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу);

або підлягають поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла у 2014 році (підпункт "б" пункту 33 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

Залишки від'ємного значення, які виникли (були задекларовані) в звітних (податкових) періодах до 1 лютого 2015 року, включають в себе:

від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу та відображеної в рядку 20.2 декларації за січень 2015 року;

залишки від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року та відображені в рядку 24 декларації за січень 2015 року;

непогашені станом на 01.02.2015 залишки від'ємного значення, задекларовані в рядку 23.2 декларацій за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року до бюджетного відшкодування в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів;

непогашені станом на 01.02.2015 залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку в рядку 23.1 декларацій за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року.

Вказані суми залишків, непогашені станом на 01.02.2015, обліковуються у додатку 2 (Д2) до декларації до їх повного погашення.

Слід зазначити, що порядком визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків (стаття 200 Кодексу), який діяв до 2015 року, визначено, що залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Таким чином, до декларації за лютий 2015 року (рядок 20.1) можуть бути включені суми непогашених станом на 01.02.2015 залишків від'ємного значення попередніх податкових періодів, задекларовані у рядках 20.2 та 24 декларації за січень 2015 року, у розмірі, що не перевищує позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту звітного періоду лютий 2015 року (рядок 18). Вказана сума не обліковується у додатку 2 (Д2) до декларації та не може бути врахована у збільшення реєстраційної суми та заявлена до бюджетного відшкодування.

Решта непогашених станом на 01.02.2015 залишків від'ємного значення в розділі ІІІ декларації за лютий 2015 року не відображаються, а тому рядки 20.2 та 20.3 у декларації за лютий 2015 року не заповнюються. Показники таких рядків уперше можуть бути сформовані в декларації за звітний період березень 2015 року та враховуються під час визначення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету чи підлягає бюджетному відшкодуванню, або переноситься до декларації наступних звітних періодів.

Нагадуємо, подання податкової декларації з ПДВ за звітні (податкові) періоди лютий 2015 року та наступні звітні періоди здійснюватиметься за формою і в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 №957 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 13 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 102/26547.

***

Об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств

Об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Податкового кодексу України.

Відповідна норма визначена п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 –VI зі змінами та доповненнями.

***

Майже 390 котовських платників отримали електронні ключі

З початку 2015 року електронні цифрові підписи (ЕЦП) оформили 390 фізичних та юридичних осіб. ЕЦП починаючи з листопада 2013 року видаються на 2 роки. Слідкуйте за терміном дії ЕЦП та у разі потреби отримуйте новий (ЕЦП)

Звертаємо Вашу увагу, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», утворено юридичну особу публічного права - Інформаційно-довідковий департамент ДФС, який став правонаступником Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.

У складі Інформаційно-довідкового департаменту ДФС функціонує Акредитований центр сертифікації ключів (далі – АЦСК ІДД), метою діяльності якого є безкоштовне надання послуг електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб'єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом у складі якого використовуються унікальні програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД належать:

1. реєстрація заявників;

2. надання у користування надійних засобів ЕЦП;

3. допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

4. обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

5. надання послуги фіксування часу;

6. консультативні послуги за зверненням підписувачів.

Крім того, за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники можуть звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів держстатистики та Пенсійного фонду.

***

Щодо оподаткування військовим збором валютно-обмінних операцій

16 березня 2015 року в Комітеті ВРУ з питань податкової та митної політики відбулася нарада за участю народних депутатів України, представників Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Незалежної асоціації банків України, бізнесу та громадськості. Під час наради обговорювалися актуальні питання внесення змін до Податкового Кодексу, зокрема, щодо вилучення з-під об'єкту оподаткування військовим збором доходів фізичних осіб від операцій з валютними цінностями, у тому числі й операцій з обміну національної та іноземної валюти громадянами, оскільки такі операції не є об'єктом оподаткування ПДФО.

За результатами обговорення учасники наради дійшли спільного висновку щодо необхідності внесення таких змін до Податкового кодексу України найближчим часом.

***

Проблемні питання, що виникають у платників податків щодо змін, введених у 2015 році, стосовно застосування норм податкового законодавств

№з/п Проблемне питання Відповідь

(у межах компетенції)

Податок на прибуток підприємств

1 Чи є житлово-будівельні контори платниками ПДВ? Згідно з п.п. „а" та „б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 Кодексу.

Якщо житлово-будівельним кооперативом або житлово-експлуатаційною конторою надаються будь-які послуги чи здійснюється постачання товарів, місце поставки яких розташоване на митній території України, то такі операції є об'єктом оподаткування і оподатковуються за правилами, встановленими Кодексом.

При цьому відповідно до п. 181.1 ст. 181 Кодексу житлово-будівельний кооператив або житлово-експлуатаційна контора повинна зареєструватися як платник ПДВ у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі нарахована (сплачена) такій особі протягом 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої-третьої групи.

Якщо особа, яка відповідно до п. 181.1 ст. 181 Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 Кодексу).

ЄСВ, ПДФО, військовий збір

2 В якому рядку звіту з єдиного внеску фізичній особі – підприємцю необхідно зазначати донараховану суму ЄСВ (у розрахунку з мінімальної заробітної плати), якщо працівник оформлений не на повну ставку? Cуми про нараховану заробітну плату та нарахований і утриманий єдиний внесок відображаються в додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.2013 № 454, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за № 1628/24160 у р. 2.1.

3 Чи потрібно нараховувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з мінімальної заробітної плати, якщо на підприємстві тільки директор і заробітна плата йому не нараховувалась? Частиною 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI ,,Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі – Закон № 2464) визначено вичерпний перелік платників єдиного внеску, зокрема платниками єдиного внеску є роботодавці та наймані працівники. У разі, якщо директор є найманим працівником, то відповідно йому потрібно нараховувати заробітну плату. Якщо заробітна плата менше мінімальної, то відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону № 2464 потрібно донараховувати таку заробітну плату до мінімальної.

4 Чи може підприємець надавати своїм найманим працівникам безповоротну фінансову допомогу, як її правильно оформити? Безповоротна фінансова допомога надається платнику податків згідно з договорами дарування та іншими подібними договорами або без укладання таких договорів (п.п. 14.1.257 ПКУ). При цьому, умови укладання договорів регулюється вимогами Цивільного кодексу України.

У разі надання підприємцем своїм працівникам безповоротної фінансової допомоги такий дохід слід розглядати як додаткове благо такого працівника, а підприємець повинен виконати всі функції податкового агента.

5 Чи повинен підприємець, що є платником єдиного податку ІІ групи платити військовий збір у 2015 році? Фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку не є платниками військового збору.

6 Комісійна винагорода за реалізований товар по договору консигнації перераховується 1 раз на місяць. Яким чином це фіксується у книзі обліку доходів: кожен день, чи раз на місяць при отриманні її на банківський рахунок фізичної особи-підприємця? Фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування зобов'язані вести Книгу доходів і витрат за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюють запис про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

7 Який порядок розрахунку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, якщо працівник за місяць відпрацював лише два дні, при цьому не є сумісником та решту часу перебував у відпустці без збереження заробітної плати? Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

8 Чи можна застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ, якщо підприємство у 2014 році заробітну плату не нараховувало і не сплачувало? Застосовувати понижуючий коефіцієнт зможуть лише платники, які вели діяльність і нараховували зарплату протягом усього 2014 року.

9 Чи треба сплачувати військовий збір з орендної плати, отриманої фізичною особою? Об'єктом та базою оподаткування військовим збором є, доходи, визначені ст. 163 та 164 (відповідно) Податкового кодексу України, до яких, зокрема, включаються: суми виплат, нарахованих платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (одним із видів яких є договір оренди) та дохід від надання нерухомого майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ПКУ.

11 Пенсіонер працює на основному місці роботи неповний робочий тиждень. Його зарплата – 1 218 грн. З якої суми нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування? Якщо найманому працівнику нарахована заробітна плата за неповний робочий тиждень нижче мінімальної (незалежно від розміру ставки) виникає необхідність донарахування до мінімальної заробітної плати такому працівнику.

10 Чи повинна фізична особа – підприємець третьої групи спрощеної системи оподаткування сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у разі мобілізації, якщо дохід не отримується? Які для цього необхідні підтверджуючі документи? Відповідно до п. 92 частини 2 розд. VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) під час особливого періоду, визначеного Законом № 3543-XII, платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), визначені ст. 4 Закону № 2464, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов'язків, передбачених п. 2 ст. 6 Закону № 2464, якщо вони не є роботодавцями.

11 Фізична особа-підприємець, що перебуває на загальній системі оподаткування, не провадить діяльність та не отримує дохід. Чи необхідно сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ? Абзацом першим частини другої статті 7 Закону № 2464 визначено, що базою нарахування єдиного внеску для осіб, зазначених у пункті 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році, єдиний внесок не сплачується.

12 Чи сплачується ПДФО та військовий збір у разі надання Товариству безповоротної фінансової допомоги директором Товариства (строк договору – 1 рік)? У такому випадку податок на доходи фізичних осіб та військовий збір не сплачується, оскільки платниками ПДФО та військового збору є фізичні особи (резиденти і нерезиденти) та податковий агент при нарахуванні (виплаті, наданні) доходу фізичній особі (п. 162.1 ПКУ).

13 Суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на загальній системі оподаткування. Чи потрібно сплачувати військовий збір за результатами 2014 року? Якщо потрібно, то в які строки? Хто повинен сплачувати військовий збір: особисто СПД чи ті, від кого він отримує дохід? Фізичні особи – підприємці, крім тих що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.

Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців є 2015 рік.

Терміни сплати військового збору для фізичних осіб – підприємців – до 19 лютого 2016 року;

Щодо утримання податковими агентами військового збору при виплаті доходів фізичним особам – підприємцям за здійснення ними своєї діяльності.

Пунктом 177.8 статті 177 Кодексу визначено, що під час нарахування (виплати) фізичній особі – підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою – підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності.

Тобто, суб'єкти господарювання та/або самозайняті особи, які виплачують доходи фізичним особам – підприємцям за здійснення ними своєї діяльності не є податковими агентами щодо таких доходів.

Акцизний податок

16 Чи можна вартість ліцензій на алкогольні напої та тютюнові вироби включати до витрат ФОП? Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має право включати до складу своїх витрат суму сплачених податків, зборів (крім суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування) та витрат, понесених на придбання ліцензій, інших спеціальних дозволів, виданих державними органами для провадження господарської діяльності

14 Яким чином відображати акцизний податок за підсумками дня:

- у податковій накладній;

- у книзі доходів;

- у книзі РРО? Статтею 201 Податкового кодексу України визначено порядок складання податкових накладних, а також зазначені обов'язкові реквізити, які повинні містити податкові накладні. Форма та Порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 13.10.2014 за № 1235/26012.

У податковій накладній відображається, зокрема, окремо вартість товару, що постачається (без урахування ПДВ), яка є базою оподаткування ПДВ, та сума ПДВ, що нараховується на вартість такого товару.

Відображення у податковій накладній, в тому числі в тій, яка складається за щоденними підсумками операцій, суми акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів Кодексом та Порядком не передбачено.

Плата за землю

15 Які встановлено ставки податку за земельні ділянки? Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Довідково. Якщо органи місцевого самоврядування не оприлюднили та не надали у встановлені чинним законодавством терміни (15.07.2014 р.) відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішень щодо ставок земельного податку по фізичних особах, тоді вищезазначений податок в 2015 році справляється відповідно до вимог підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПК із застосуванням ставок земельного податку 2014 року, з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249.

А саме,

- ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок.

також, податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.ставки податку за один гектар сільськогосподарських угідь встановлюються у відсотках від їх нормативної грошової оцінки у таких розмірах для ріллі, сіножатей та пасовищ — 0,1, для багаторічних насаджень - 0,03.

***

Податковий компроміс - крок на зустріч бізнесу

Платники податків мають можливість прийняти рішення про застосування податкового компромісу. Загальний термін, протягом якого платник може прийняти таке рішення та подати уточнюючий розрахунок або заяву, становить 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України від 25.12.2014 року № 63-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», тобто з 17 січня 2015 року.

Протягом зазначеного періоду платники за бажанням можуть подати до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, в яких визначити суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ.

Разом з уточнюючим розрахунком подається перелік (опис) господарських операцій, щодо яких здійснено уточнення показників декларації. Водночас, уточнення платником податків податкових зобов'язань шляхом подання уточнюючого розрахунку не впливає на розмір податкових зобов'язань його контрагентів.

Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку, контролюючий орган приймає рішення щодо необхідності проведення документальної позапланової перевірки, про що повідомляє платника податків.

Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше ніж 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку.

При застосуванні процедури податкового компромісу платник повинен сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95% такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуються.

Відповідно до закону, процедури податкового компромісу поширюється і на випадки, коли у платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки, а також коли триває процедура судового та/або адміністративного оскарження, і на випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення – рішення, за яким податкові зобов'язання не узгоджені відповідно до норм ПКУ.

Наголошуємо, що граничний термін подання уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу – 16 квітня 2015 року.

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Read more

Понеділок, 16 Березень 2015

Питання бюджетної децентралізації обговорили під час "круглого столу" в Одесі

Питання бюджетної децентралізації обговорили під час "круглого столу" в Одесі

Це вже друге засідання, організоване в рамках реалізації інформаційно-комунікаційної кампанії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні за участю експертів Мінрегіону, Мінфіну, ДФС, Міністерства освіти, Міністерства охорони здоров'я та Міністерства юстиції.

До обговорення питань бюджетної та податкової децентралізації залучились також представники обласних державних адміністрацій, районних, міських, сільських, селищних рад та Головних управлінь ДФС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях.

Учасники засідання обговорили прийняті Верховною Радою у грудні 2014 року зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України у напрямку бюджетної децентралізації.

Так, нове бюджетне законодавство розширює права місцевих органів влади та надає їм бюджетну самостійність, а також розширює джерела наповнення місцевих бюджетів.

За січень-лютий 2015 року Головним управлінням ДФС в Одеській області до бюджетів усіх рівнів зібрано 1 мільярд 300 мільйонів гривень платежів, у тому числі до місцевих бюджетів надійшло 664 мільйони гривень. Порівняно з аналогічним періодом 2014 року, збір платежів до місцевих бюджетів зріс на 66 мільйонів гривень.

Представник Департаменту оподаткування юридичних осіб ДФС України Вікторія Попова проінформувала про новації в адмініструванні акцизного податку з продажу підакцизних товарів, що з 1 січня 2015 року зараховується до доходів місцевого бюджету, податку на майно, єдиного податку тощо.

***

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПДВ!!! Правильне заповнення реквізитів платіжного доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ

Котовська ОДПІ повідомляє, що сплата нарахованих сум ПДВ по податкових деклараціях з ПДВ починаючи з лютого 2015 року/ І квартал 2015 року - проводиться з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.

З метою упередження ненадходження сум ПДВ, як на електронний рахунок так і в подальшому до бюджету, упередження відповідальності платників, надаємо для використання ЗРАЗОК платіжного доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.

Крім того, повідомляємо, що платіжне доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженій Постановою НБУ №22 від 21.01.2004. Реквізити в полях платіжного доручення заповняються згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до Інструкції № 22.

ПДВ-рахунок відкрито Державною казначейською службою України кожному платнику податку згідно Реєстру платників ПДВ.

Про відкриття ПДВ-рахунку та реквізити ДФС України поінформовано платників податку на додану вартість шляхом направлення на електронну адресу, що вказана в укладеному договорі про визнання електронних документів, «ЕЛЕКТРОННОГО ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВЗЯТТЯ РАХУНКІВ НА ОБЛІК В ОРГАНАХ ДФСУ ЗА ДАНИМИ, ОТРИМАНИМИ ВІД БАНКІВ ТА ІНШИХ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ».

У разі відсутності Повідомлення про відкриття ПДВ-рахунку та за додатковою інформацією слід звертатися до ЦОП при ДПІ за місцем реєстрації платника.

ЗРАЗОК

ПЛАТІЖНЕ ДОРУЧЕННЯ № 1 410001

від "01" березня 2015 р.

Одержано банком

Платник Товариство з обмеженою відповідальністю "Промінь" "__" ___________ 200__р.

Код за ЄДРПОУ 11111111

Банк платника: код банку ДЕБЕТ рах. № СУМА

АБ "КРЕДИТ-ДНІПРО" 305749 2600211111111 100,00

Одержувач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Промінь"

КРЕДИТ рах. №

Код за ЄДРПОУ 11111111 37512111111111

Банк платника: код банку

Казначейство України (ел. адм. подат.) 899998

Сума словами

СТО ГРИВЕНЬ 00 коп.

*;101;; ПДВ за лютий 2015р. ТОВ "Промінь" (код за ЄДРПОУ 11111111);;;

Проведено банком

М.П. Підпис _________________ "___" _________ 200__р.

_________________ Підпис банку

Примітка:

- у полі «Одержувач» необхідно заповнити назву платника податку на додану вартість, який сплачує кошти та якому відкрито Казначейством України електронний рахунок.

- у полі «Код за ЄДРПОУ» необхідно заповнити код платника податку на додану вартість, який сплачує кошти та якому відкрито Казначейством України електронний рахунок.

- у полі «Банк одержувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)».

- у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998».

- у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Звертаємо увагу, що у разі помилкового заповнення реквізитів в платіжному дорученні, кошти в автоматичному режимі будуть повернуті Держказначейством України на рахунок платника.

Особливості заповнення окремих рядків розділів І та ІІ податкової декларації з податку на додану вартість

У зв'язку із запровадженням системи електронного адміністрування податку на додану вартість обсяги коригування податкових зобов'язань з податку на додану вартість згідно зі статтею 192 розділу V Податкового кодексу України (далі – Кодекс) (збільшення та/або зменшення податкових зобов'язань) відображаються в окремих рядках розділу І декларації залежно від дати виникнення податкових зобов'язань, що коригуються (до 1 лютого 2015 року та після 1 лютого 2015 року).

Коригування згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу обсягів постачання, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає на період до 1 лютого 2015 року, відображається в рядку 8.1 розділу І декларації.

У рядку 8.2 розділу І декларації відображається коригування обсягів постачання згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає на період після 1 лютого 2015 року.

Наприклад:

розрахунок коригування, складений у лютому 2015 року, до податкової накладної, складеної у вересні 2014 року, має бути відображений у рядку 8.1.1 (або 8.1.2 чи 8.1.3) декларації за лютий 2015 року;

розрахунок коригування, складений у квітні 2015 року до податкової накладної, складеної у березні 2015 року, має бути відображений у рядку 8.2.1 (або 8.2.2 чи 8.2.3) декларації за квітень 2015 року.

У кожному із зазначених вище випадків у рядках 8.1.3 та 8.2.3 декларації відображається коригування обсягів постачання, за якими не нараховувався податок на додану вартість (коригування обсягів операцій, які підлягали оподаткуванню за нульовою ставкою, звільнялися від оподаткування, та ті, які не були об'єктом оподаткування), і які раніше були відображені в рядках 2.2, 3 та 4 декларацій, поданих за звітні податкові періоди до 1 лютого 2015 року та після 1 лютого 2015 року відповідно.

Коригування обсягів придбання товарів/послуг на підставі розрахунків коригування, які були складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) після 1 лютого 2015 року, відображаються в рядку 16 розділу ІІ декларації незалежно від дати складання податкової накладної (до 01.02.2015 чи після 01.02.2015), до якої складаються такі розрахунки коригування.

***

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Котовська ОДПІ повідомляє що згідно з частиною чотирнадцятою статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон №481), плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міста Києва на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі (частина шістнадцята статті 15

Закон №481).

***

Майже 4 мільйони гривень сплатили платники Котовської ОДПІ за користування землею

Понад 3,7 мільйони гривень плати за землю надійшло від платників податків Котовського та Красноокнянського районів протягом січня-лютого 2015 року до місцевих бюджетів. Це на 1,1 мільйон гривень більше, порівняно з минулим роком.

«Плата за землю є одним із джерел дохідної частини місцевої скарбниці. Наповнення місцевого бюджету є нашим пріоритетним завданням. Тому що саме від повноти та своєчасної сплати податків залежить стабільність розвитку районів та соціальний захист наших громадян», – зазначає заступник начальника Котовської ОДПІ Галина Осадча.

За словами посадовця, землевласники та землекористувачі, наповнюючи бюджет, дбають про розвиток районів. Загалом, внесок суб'єктів підприємницької діяльності розподіляються наступним чином: юридичні особи сплатили майже 2,7 млн грн., а фізичні особи – майже 1 млн грн.

***

З 2015 року

змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій

Фахівці Котовської ОДПІ повідомляють що після внесення змін до Податкового кодексу України (далі − Кодекс) Законом України від 28 грудня 2014 року

№ 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), починаючи з 01 січня 2015 року, змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій.

Підпунктом 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації – це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Підпунктом 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Кодексу встановлено, зокрема, що платниками податку на прибуток-резидентами є суб'єкти господарювання – юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім:

1) бюджетних установ;

2) громадських об'єднань, політичних партій, релігійних, благодійних організацій, пенсійних фондів, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій, які зазначені у підпунктах 1 та 2 цього підпункту.

Такі установи та організації не є платниками податку на прибуток лише після їх внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ (далі − Реєстр) контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

***

Затверджено нову форму Податкового розрахунку №1 ДФ

Фахівці Котовської ОДПІ доводять до відома платників податків, що згідно з наказом Мінфіну України від 13.01.2015 № 4 «Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма №1 ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку, набере чинності з 01.04.2015 року. Вперше оновлена форма №1ДФ подається за звітний період – 1 квартал 2015 року та відтепер складається з двох розділів:

розділ 1 – суми нарахованих та виплачених доходів та суми нарахованого (перерахованого) ПДФО,

розділ 2- визначена загальна сума доходів у вигляді процентів, виграшів в лотерею та загальну суму податку. Також у цьому розділі зазначається інформація про військовий збір (у гривнах з копійками).

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Read more

Вівторок, 10 Березень 2015

Котовчанами задекларовано майже 88 тисяч гривень доходів громадян

Котовчанами задекларовано майже 88 тисяч гривень доходів громадян

З початку року мешканці міста Котовськ та Котовського району подали 70 декларацій про майновий стан і доходи. Сума самостійно нарахованих податкових зобов'язань становить 88 тис. грн. Майже 64 відсотка задекларованих доходів складають доходи громадян «одноосібників» від продажу сільськогосподарської продукції.

Також, звітують про свої доходи ті громадяни, які протягом 2014 року отримували спадщину – 10 декларації, надавали в оренду нерухомість – 1 декларація, отримали доходи від продажу рухомого майна – 4 декларації, доходи задекларовані нерезидентом – 1 декларація.

Нагадаємо, що для зручності громадян на веб-порталі ДФС України діє сервіс «Декларування он-лайн», який надає змогу заповнювати декларацію в електронному вигляді. Останній термін подання річної податкової декларації про майновий стан та доходи – 30 квітня 2015 року, а для отримання податкової знижки - впродовж усього поточного року.

***

Котовською ОДПІ мобілізовано до Зведеного бюджету майже 26 мільйонів гривень

За січень-лютий 2015 року Котовська ОДПІ мобілізувала платежів до Зведеного бюджету України 25,7 млн грн., що на 4,9 млн грн. більше, ніж за відповідний період минулого року (факт 01.02.2014 року – 20,8 млн грн.). Темп зростання надходжень склав 23,5 відсотка.

У розрізі адміністративно-територіальних одиниць збір платежів до Зведеного бюджету України за січень-лютий 2015 року слідуючий:

м.Котовськ – 16,1 млн.грн., що складає 62,7% у загальній сумі надходжень по інспекції ,

Котовський район – 5,2 млн.грн., або 20,4 % у загальній сумі надходжень по інспекції ,

Красноокнянське відділення Котовської ОДПІ – 4,3 млн.грн., або 16,9% у загальній сумі надходжень по інспекції .

***

Додатково до місцевого бюджету надійшло більше 4 мільйонів гривень

Виконання Котовською ОДПІ індикативних показників з надходження платежів до місцевого бюджету за січень-лютий 2015 року становить 131,4 відсотка. При завданні – 13 млн грн., до місцевих бюджетів мобілізовано 17,2 млн грн., понад завдань надійшло 4,1 млн грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження до місцевого бюджету інспекцією збільшено на 348 тис.грн., або на 2 відсотка.

Також повідомляємо, що введений акциз із роздрібних продажів підакцизних товарів, ставка приймається органами місцевого самоврядування. Податок сплачується до місцевих бюджетів відповідно до місця розташування пунктів роздрібного продажу підакцизних товарів. Податком на майно, відмінне від земельної ділянки оподатковується житлова та нежитлова нерухомість, органи місцевої влади встановлюють ставки та додаткові пільги. Податок на землю, органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють пільги та ставки в межах максимальних розмірів ставок. Також, до місцевих бюджетів сплачується транспортний податок власниками легкових автомобілів з об'ємом циліндрів двигуна понад 300 куб см і використовувались до 5 років.

***

Чи мають право СГ з 01 січня 2015 року використовувати РРО, які створюють контрольну стрічку виключно в друкованому вигляді

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів ДФС України по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій

(Z – звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

З цим та іншими роз'ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз'яснення у категорії 109.12).

***

Відображення понижуючого коефіцієнта у звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

З 01 січня 2015 року Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (далі –Закон № 77) надано можливість роботодавцям зменшити навантаження на фонд оплати праці, зокрема шляхом легалізації фонду оплати праці та зменшення діючої ставки єдиного внеску при дотриманні певних умов.

Так, пунктом 3 розділу ІI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 77 платникам, зазначеним в абзацах другому і третьому пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), надається право на застосування понижуючого коефіціента.

Єдиний внесок для роботодавців зменшується, якщо вони відповідатимуть таким умовам:

1) загальна база нарахування єдиного внеску за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовими договорами, в 2,5 раза або більше перевищує загальну середньомісячну базу нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік; якщо загальна база нарахування єдиного внеску не перевищує в 2,5 раза або більше загальну середньомісячну базу нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік, то платник замість коефіцієнта 0,4 застосовує коефіцієнт, що розраховується шляхом ділення загальної середньомісячної бази нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік на загальну базу нарахування єдиного внеску за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовими договорами (але в будь-якому разі коефіцієнт не може бути менше 0,4); 2) середня заробітна плата по підприємству збільшилася мінімум на 30 відсотків порівняно з середньою заробітною платою за 2014 рік; 3) середній платіж на одну застраховану особу після застосування коефіцієнта складе не менше ніж 700 гривень; 4) середня заробітна плата по підприємству складе не менше трьох мінімальних заробітних плат.

***

Доходи громадян, що підлягають обов'язковому декларуванню

Декларацію про майновий стан і доходи (далі - Декларація), отримані в 2015 р., необхідно обов'язково подати громадянам, які отримували:

доходи від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (пп. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 Кодексу);

окремі видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп. 168.1.3 п.168.1 ст. 168 Кодексу) (суми заборгованості, за якими минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року; нецільова благодійна допомога понад установлену норму; додаткове благо у вигляді суми боргу платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності та інші);

дохід від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170) Кодексу);

іноземні доходи (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);

якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року у 2014 – 146160 грн. (пп. "є" п. 176.1 ст. 176 Кодексу),

інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.

***

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Read more

Вівторок, 03 Березень 2015

Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат

Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат

Фізичні особи - підприємці зобов'язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України).

Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення" (далі – Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218.

У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.

***

Випадки коли платник податку може застосувати процедуру податкового компромісу

Процедура податкового компромісу (згідно з пунктом 2.2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 № 13) поширюється на:

- випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ) та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року (п. 1 підрозд. 9 прим. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);

- випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки (п. 7 підрозд. 9 прим. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);

- випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов'язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм ПКУ (п. 7 підрозд. 9 прим. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);

- неузгоджені суми податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження (п. 7 підрозд. 9 прим. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);

- неузгоджені суми податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження (п. 7 підрозд. 9 прим. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

***

Про оновлені реквізити рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України для зарахування надходжень у 2015 році

У зв'язку з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» та внесенням змін до Бюджетного та Податкового кодексів України Державна фіскальна служба України повідомляє наступне.

Відповідно до статті 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного та місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку України.

У поточному році (з 26 січня та 09 лютого) в органах казначейства відкриті рахунки з обліку надходжень згідно з вимогами Закону України від 28.12.2014 № 80-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2015 рік», внесених змін до Бюджетного і Податкового кодексів України в редакціях, що набули чинності з 01 січня 2015 року, та наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію».

Інформація про оновлені реквізити рахунків, які відкриті в органах казначейства відповідно до змін в податковому та бюджетному законодавстві, територіальними органами ДФС своєчасно доведена до платників податків, в тому числі шляхом її розміщення на інтернет-сайтах регіональних органів фіскальної служби (в розрізі територіально-адміністративних одиниць України).

***

Сплата акцизного податку при переобладнанні транспортного засобу

Фахівці Котовської ОДПІ повідомляють, що згідно п.215.3.5 ст.215 Податкового кодексу України (поряд з діючими платниками) акцизний податок мають сплачувати : власники моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія (ставки податку для транспортних засобів що використовувалися понад 8 років і відповідають коду 8702 згідно УКТ ЗЕД, застосовуються з коефіцієнтом 50) та з транспортних засобів для перевезення вантажів, власники автомобілів легкових та інших моторних засобів, призначених головним чином для перевезення людей (крім 8702 УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирські автомобілі – фургони, гоночні автомобілі, які в установленому законодавством порядку подають до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації у зв'язку зі зміною моделі транспортного засобу, яка до переобладнання під час ввезення відповідала товарної позиції 8704 (мтз для перевезення вантажів) УКТ ЗЕД , а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 (легкові авто) УКТ ЗЕД.

Ставки податку для транспортних засобів, що відповідають коду 8704 УКТ ЗЕД застосовують для автомобілів, що використовуються з 5 до 8 років з коефіцієнтом 40 для автомобілів, що використовуються понад 8 років з коефіцієнтом – 50.

Датою виникнення податкових зобов'язань зі сплати акцизного податку є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху. У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу.

Платники акцизного податку при зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль зобов'язані пред'явити квитанції або платіжні доручення про сплату податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення.

***

До місцевого бюджету котовськими платниками сплачено 384 тисячі гривень акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами

До Котовської ОДПІ подано 91 декларацію акцизного податку за січень місяць поточного року. Відповідно до п.п. 212.3.11 п. 213.1 ст. 213 Кодексу платниками податку є особи – суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. Такі суб'єкти підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних зазначених товарів. Реєстрація здійснюється не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється реалізація таких товарів.

Отже, реєстрація контролюючими органами таких платників, як платників акцизного податку здійснюється автоматично при поданні ними декларації з акцизного податку до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.

Станом на 01.03.2015 року в Котовській ОДПІ на облік взято 91 платник акцизного податку: з них 17 юридичні осіби та 74 фізичні особи - підприємці.

Чи сплачують бюджетні установи земельний податок у 2015 році

Котовська ОДПІ надає роз'яснення щодо сплати земельного податку бюджетними установами та організаціями. Згідно Закону України №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», внесені зміни до ст.282 ПКУ, а саме: виключено бюджетні організації, як пільговиків зі сплати земельного податку. Тому з 01.01.2015 року бюджетні установи зобов'язані сплачувати земельний податок як і решта власників та користувачів.

Місцеві органи самоврядування мають право встановлення ставок місцевих податків, ставок та надання пільг. Таке рішення оприлюднюється до 15 липня поточного року. У зв'язку з прийняттям змін у грудні 2014 року, місцеві органи влади приймають такі рішення після 01.01.2015 року. Якщо місцева рада ухвалила рішення про звільнення бюджетних організацій від сплати земельного податку у лютому, то пільги запрацюють з березня 2015 року.

Згідно п.271.1.1 ПКУ базою оподаткування земельним податком вважають, нормативно-грошову оцінку земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації. Тому до виникнення права на пільгу зі сплати земельного податку бюджетні установи сплачують його на загальних підставах. При цьому беруть ставки податку, що діяли на 31.12.2014 року, а нормативно-грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку податку індексують на коефіцієнт 1,249.

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ Міндоходів в Одеській області

Read more

Календар новин

<< < Березень 2015 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31