Новини з податкової: Запит і відповідь на податкову консультацію у 2017 році оформляється за новими вимогами

                          Запит і відповідь на податкову консультацію у 2017 році оформляється за новими вимогами

Фахівці Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області інформують, що Законом України від 21.12.2016р. №1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності з 1 січня 2017 року, змінено порядок надання податкових консультацій платникам податків.

Згідно з оновленою статтею 53 Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 (раніше - 30) календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Вказаний термін може бути продовжено уповноваженою особою органу ДФС на строк не більше 10 календарних днів, із письмовим повідомленням платника про таке продовження до закінчення 25 - денного строку.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

- підпис платника податків; дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

***

Порядок надання податкової знижки на оплату вартості навчання змінено

Котовська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області повідомляє що пунктом 75 розділу І Закону України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесено зміни до підпункту 166.3.3 пункту 166.3 статті 166 Податкового кодексу України, яка регламентує правила включення до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб оплаченої вартості навчання фізичної особи.

Відтепер дозволяється включати до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів (раніше було зазначено «на користь закладів освіти»).

Крім того, з 2017 року для отримання податкової знижки у разі оплати вартості навчання членів сім'ї першого ступеня споріднення не обов'язково, щоб такий член сім'ї не одержував заробітної плати. Тобто член сім'ї, який навчається, може бути працевлаштованим та отримувати заробітну плату. Особа ж, яка оплачує його навчання, має право включити ці витрати до податкової знижки.

Також скасовано обмеження щодо розміру витрат. Раніше сума витрат для включення до податкової знижки не могла перевищувати суму місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2016 році – 1930 грн).

***

Що нового очікує підприємців – загальносистемників з 2017 року

Фахівці Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області звертають увагу фізичних осіб –підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування, про суттєві зміни в оподаткуванні їхніх доходів.

З 1 січня поточного року у зв'язку із нововведеннями, внесеними Законом України 21.12.2017 року №1797 в статтю 177 Податкового кодексу, до доходу підприємця в сфері роздрібної торгівлі не включаються суми акцизного податку з реалізації підакцизних товарів.

Окрім того, до переліку витрат таких суб'єктів господарювання включаються суми ЄСВ, суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності ФОПа (за винятком ПДВ для фізособи-підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ, акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб із доходу від господарської діяльності та податку на майно). До витратної частини можна також додавати платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з його господарською діяльністю.

Варто звернути увагу на підпункт 177.4.5 Кодексу, в якому зазначені витрати, які не включаються до складу витрат підприємця. А саме, витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності ФОПа; витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; а також витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення. Окрім того, не дозволяється включати до складу витрат – документально не підтверджені витрати.

Нововведеннями підприємцям надано право за власним бажанням нараховувати та включати до складу витрат амортизацію ОЗ та нематеріальних активів за умови ведення окремого обліку таких амортизаційних витрат.

Як виняток не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів, а також витрати на ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

При цьому підприємці не мають право амортизувати ОЗ подвійного призначення, а саме земельні ділянки, житлову нерухомість і легкові та вантажні автомобілі.

Не допустили до перевірки – чого чекати від контролерів

Котовська ОДПІ інформує що при проведенні виїзних документальних перевірок слід враховувати зміни, внесені до п. 81.2 ст. 81 Податкового кодексу України, щодо визначення чіткого порядку дій посадових осіб контролюючих органів при не допуску їх до проведення такої перевірки. Зокрема, у цьому випадку невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта. При відмові від підписання такого акта, посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.

***

Платники Котовської ОДПІ перерахували 271 млн грн ЄСВ

За 2016 рік платники Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області перерахували до бюджету 271,1 млн грн єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що на 8 млн грн. більше за очікувані показники. Виконання бюджетного призначення становить 102 відсотків.

Зокрема, по м. Подільськ сплачено 70 млн грн., Балтському району – 57 млн грн., Любашівському району – 32 млн грн., Ананьївському району – 31 млн грн., Подільському району –19 млн грн., Кодимському району – 23 млн грн., Окнянському району – 21 млн грн., Савранському району – 19 млн грн.

Варто нагадати, що з 1 січня 2017 року із набранням чинності Закону України від 06.12.2016 року № 1774 –VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено низку змін до закону №2464, зокрема щодо нарахування та сплати єдиного соціального внеску фізичними особами - підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Так, максимальна величина бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців та осіб , які провадять незалежну професійну діяльність на 2017 рік становитиме: з 01 січня 2017 року – 40000 грн., з 01 травня 2017 року – 42100 грн., з 01 грудня 2017 року – 44050 грн.

У минулому році податку на додану вартість сплачено майже 131 мільйон гривень

За 2016 рік платниками, які знаходяться на обліку в Котовській ОДПІ було мобілізовано до Державного бюджету 137,8 млн грн. податку на додану вартість, а саме: юридичними особами сплачено 135,9 млн грн., фізичними особами - підприємцями 1,9 млн грн., надходження збільшились в порівнянні з минулим роком на 101,3 млн грн.

Звертаємо увагу, що відповідно до змін, внесених Законом № 1797 до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу, код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі — ДКПП) стали обов'язковими реквізитами податкової накладної для всіх без винятку товарів і послуг.

Платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду.

При цьому до 31.12.2017 р. штрафні санкції, передбачені п. 1201.3 ст. 1201 Податкового кодексу, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згідно з ДКПП, не застосовуватимуться (п. 351 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу).

Водночас слід звернути увагу, що реалізація норми Податкового кодексу щодо зазначення в податковій накладній коду послуги згідно з ДКПП можлива лише після внесення змін до форми податкової накладної, яка на сьогодні затверджена наказом № 1307, у частині доповнення форми новою графою, відведеною для зазначення такого коду.

Однак вказане не поширюється на реквізит щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД, оскільки чинна редакція форми податкової накладної дає змогу зазначати такий код відповідно до вимог Податкового кодексу.

Таким чином, у податкових накладних, складених на операції з постачання товарів починаючи з 01.01.2017 р., у графі 3 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» розділу Б табличної частини податкової накладної та у графі 4 розділу Б табличної частини розрахунку коригування до такої податкової накладної обов'язково має бути зазначений код товару УКТ ЗЕД.

Сектор організації роботи

Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Календар новин

<< < Червень 2016 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30