Зміни для продавців нерухомості: створюється єдина база оцінки майна

Зміни для продавців нерухомості: створюється єдина база оцінки майна

З 01.01.2018 набрав чинності (крім окремих норм) Закон України від 07.12.2017 № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році".

Змінами передбачено, що для запобігання заниженню бази оподаткування (оціночної вартості) під час продажу нерухомого майна передбачається створення єдиної бази даних звітів про оцінку об'єктів нерухомості.

Так, у разі продажу об'єкта нерухомості, розмір доходу визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об'єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку, та зареєстрованої в єдиній базі даних звітів про оцінку.

Порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку затверджується Фондом державного майна України.

Така єдина база даних забезпечує розміщення, створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про об'єкт нерухомості та його вартість.

Внесення інформації до єдиної бази даних здійснюється суб'єктами оціночної діяльності через авторизовані електронні майданчики.

Єдина база даних здійснює аналіз звіту про оцінку щодо відсутності порушень при його складанні та у разі відповідності оціночної вартості майна ринковим цінам, реєструє його з присвоєнням унікального номера.

Звіт, не зареєстрований у єдиній базі даних, без присвоєного унікального номера, є недійсним.

Під час посвідчення правочинів, для яких законодавством передбачено отримання нотаріусом звіту про оцінку, нотаріус перевіряє реєстрацію такого звіту в єдиній базі даних звітів про оцінку та наявність присвоєного йому унікального номера.

Тобто, якщо звіт про оцінку не зареєстрований із присвоєнням йому унікального номера, операція купівлі-продажу нерухомості не відбувається, оскільки нотаріусом не здійснюється посвідчення договору.

Зазначена норма передбачена п. 172.3 ст. 172 Податкового кодексу.

***

Про спрощення процедури участі бізнесу у торгах

У Міністерстві юстиції України 05.02.2018 за № 139/31581 зареєстровано наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 №37/11 «Про затвердження Порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі».

Основною метою прийняття наказу є спрощення для суб'єктів господарювання процедури участі у торгах шляхом проведення автоматизованої перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Взаємодія електронної системи закупівель «PROZORRO» та інформаційних систем ДФС здійснюватиметься на центральному рівні в електронній формі, що дозволить забезпечити під час проведення торгів автоматичну перевірку відсутності або наявності в учасника процедури закупівлі заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів платежів, контроль за якими покладено на органи ДФС.

До запровадження інформаційної взаємодії в автоматизованому режимі перевірка замовником фактичного стану розрахунків платника податків з бюджетом здійснювалась виключно на підставі документа, поданого учасником процедури закупівлі.

***

Підстави для анулювання ліцензії

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" із змінами та доповненнями ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб'єкта господарювання;

рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання;

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб'єктом господарювання марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

рішення суду про встановлення факту торгівлі суб'єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту переміщення суб'єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

порушення вимог статті 15 прим.3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб'єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

***

За два місяці надходження по Подільській ОДПІ до місцевих бюджетів зросли майже на 32 мільйони гривень

«Надходження до місцевих бюджетів територіальних громад у січні-лютому 2018 року зросли на 31,7 млн грн. порівняно з минулорічними показниками та склали 120,3 млн грн.», – повідомила в.о. начальника Подільської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області Людмила Олійник.

За даними Подільської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, територіальні громади, отримали 60,2 млн грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 17,6 млн грн. більше, ніж у січні-лютому 2017 року.

Крім цього, вагомий внесок місцеві бюджети отримали у вигляді єдиного податку – 23,8 млн грн. та плати за землю – 33,2 млн грн..

Суттєво, на 377,8 тис.грн., зросли надходження податку на нерухоме майно, загальна сума якого за два місяці поточного року склала 829 тис. грн..

З роздрібного продажу підакцизних товарів до місцевих бюджетів надійшло 1,2 млн грн. акцизного податку.

«Стабільні надходження до місцевих бюджетів районів впливають на можливості фінансування економічних та соціальних програм територіальних громад. Фахівці Подільської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області й надалі, у взаємодії з органами місцевого самоврядування, будуть відпрацьовувати такі резерви, як офіційне оформлення найманих працівників», - підкреслила Людмила Олійник.

Сектор організації роботи Подільської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Календар новин

<< < Жовтень 2017 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31