Платники податків мають можливість прийняти рішення про застосування податкового компромісу

Платники податків мають можливість прийняти рішення про застосування податкового компромісу

Загальний термін, протягом якого платник може прийняти таке рішення та подати уточнюючий розрахунок або заяву, становить 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України від 25.12.2014 року № 63-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», тобто з 17 січня 2015 року.

Протягом зазначеного періоду платники за бажанням можуть подати до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року, в яких визначити суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ.

Разом з уточнюючим розрахунком подається перелік (опис) господарських операцій, щодо яких здійснено уточнення показників декларації. Водночас, уточнення платником податків податкових зобов'язань шляхом подання уточнюючого розрахунку не впливає на розмір податкових зобов'язань його контрагентів.

Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку, контролюючий орган приймає рішення щодо необхідності проведення документальної позапланової перевірки, про що повідомляє платника податків.

Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше ніж 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку.

При застосуванні процедури податкового компромісу платник повинен сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95% такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуються.

Відповідно до закону, процедури податкового компромісу поширюється і на випадки, коли у платника податків розпочата документальна податкова перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки, а також коли триває процедура судового та/або адміністративного оскарження, і на випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення – рішення, за яким податкові зобов'язання не узгоджені відповідно до норм ПКУ.

***

Платники єдиного податку другої та третьої груп будуть застосовувати РРО

Зміни до Податкового кодексу України, внесені Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII, стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій набирають чинності:

- для платників єдиного податку третьої групи - з 01.07.2015 р.;

- для платників єдиного податку другої групи - з 01.01.2016 р.

Згідно статті 296.10 Податкового кодексу платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Платники єдиного податку вказаних груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування реєстраторів розрахункових операцій до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

***

Нові ставки податку на доходи фізичних осіб

Згідно з нормами Податкового Кодексу України, починаючи з 1 січня 2015 року змінено ставки податку на доходи фізичних осіб.

Так, зокрема, якщо дохід, який нараховується платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами за календарний місяць не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати застосовується ставка – 15%, якщо перевищує, то до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

На пасивні доходи до бази оподатковування податок встановлюється в наступних розмірах:

- 20 % - для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях і/або інвестиційним сертифікатам, виплачуваних інститутами суспільного інвестування;

- 5 % - для доходів у вигляді дивідендів по акціях і корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційним сертифікатам, які виплачуються інститутами спільного інвестування).

У 2015 році діятиме стандартна податкова соціальна пільга у розмірі 50 % Призи (виграші) у лотерею оподатковуватимуться в загальній сумі (раніше не оподатковувалися у розмірі до 50 мінімальних зарплат).

***

Роздрібна ціна на тютюнові вироби кінцевому споживачу,

вище якої не може здійснюватися їх продаж

Роздрібна ціна тютюнових виробів, що реалізуються в роздрібній торгівельній мережі та вище якої не може здійснюватися їх продаж, формується таким чином.

Гранична роздрібна ціна тютюнових виробів = максимальна роздрібна ціна : 100 х 105.

Фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби має дорівнювати або бути меншою, ніж гранична роздрібна ціна тютюнових виробів.

Якщо суб'єкти господарювання, що здійснюють роздрібний продаж тютюнових виробів, зареєстровані платниками ПДВ, то фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби обчислюється таким чином:

(Роздрібна ціна тютюнових виробів без ПДВ : 100 х 120) : 100 х 105.

Сума податкового зобов'язання з акцизного податку з роздрібних продажів за реалізовані тютюнові вироби (ПЗа) розраховується наступним чином:

Фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби : 105 х 5.

Сума податкового зобов'язання з ПДВ (ПЗпдв) складатиме:

(Фактична роздрібна ціна – сума податкового зобов'язання з акцизного податку з роздрібних продажів за реалізовані тютюнові вироби) : 120 х 20;

- не зареєстровані платниками ПДВ:

Фактична роздрібна ціна = Роздрібна ціна тютюнових виробів : 100 х 105.

Сума податкового зобов'язання з акцизного податку з роздрібних продажів складатиме: ПЗа = Фактична роздрібна ціна : 105 х 5.

***

Надходження військового збору від котовських платників склали більше 3 мільйонів гривень

Протягом минулого 2014 року платники податків Котовської ОДПІ перерахували до Державного бюджету 3,2 млн грн. військового збору.

Звертаємо увагу, що Законом № 71-VIII від 28.12.2014р. «Про внесення змін до Податкового кодексу України», продовжено справляння військового збору в 2015 році. Об'єктом оподаткування військовим збором тепер є всі доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України. Тобто об'єкти оподаткування військовим збором і податком на доходи фізичних осіб тепер збігаються.

З розуміння ставляться представники бізнесу та роботодавці до обов'язку сплати податку. Ці кошти вкрай необхідні тим, хто сьогодні захищає незалежність та єдність нашої країни.

***

Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Обов'язок подання декларації виникає у платника податку з доходів фізичних осіб у разі отримання ним протягом звітного року таких видів доходів (прибутків):

-при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (пп. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 Кодексу);

-при отриманні окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп. 168.1.3 п.168.1 ст. 168 Кодексу) (суми заборгованості, за якими минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року; нецільова благодійна допомога понад установлену норму; додаткове благо у вигляді суми боргу платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності та інші);

-дохід від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 Кодексу);

-іноземні доходи (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);

-якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року у 2014 – 146160 грн. (пп. "є" п. 176.1 ст. 176 Кодексу),

-інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Календар новин

<< < Серпень 2019 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31