Про зміни у порядку обліку платників податків і зборів та порядку реєстрації платників ПДВ

Про зміни у порядку обліку платників податків і зборів та порядку реєстрації платників ПДВ

Державною фіскальною службою України повідомлено про основні зміни у порядку обліку платників податків і зборів та порядку реєстрації платників ПДВ, які викладено у листі від 23.10.2015 № 39139/7/99-99-11-01-01-17 (далі – лист).

Нагадуємо, що 16.10.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.09.2015 за № 1113/27558 (далі – Наказ № 747).

Зокрема, відповідно до розділів ІІІ та VІ Порядку обліку платників податків і зборів взяття на облік платників податків та передача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР) даних про взяття їх на облік у контролюючих органах здійснюється у день отримання відомостей з ЄДР. Такими змінами забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин та приведено Порядок обліку у відповідність до Закону України від 12 лютого 2015 року № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)».

Серед основних змін також визначено, що перелік документів, який подається відповідно до пункту 4.4 розділу IV Порядку обліку платників податків і зборів нерезидентом для взяття на облік в контролюючих органах, приведений у відповідність до положень статті 64 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зі змінами, внесеними Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків».

Окремі зміни внесено щодо обліку та реєстрації договорів управління майном та договорів про спільну діяльність без створення юридичних осіб.

Наказом № 747 викладено у новій редакції додаток 13 до Положення про реєстрацію платників ПДВ, яким встановлюється форма витягу з реєстру платників ПДВ (форма № 2-ВР). Нова форма витягу структурована та у зв'язку з прийняттям Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» витяг доповнено реквізитами додаткового рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 розділу V Кодексу, призначеного для перерахування коштів на спеціальний рахунок.

Більше інформації про ці та інші зміни можна дізнатися з листа, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/listi/64563.html).

***

Фізичні особи-підприємці можуть самостійно обирати систему оподаткування

Відповідно до Господарського кодексу України підприємництво - це безпосередня самостійна, систематична на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

На сьогодні для фізичних осіб - підприємців існує дві системи оподаткування доходів (спрощена та загальна), одержуваних від здійснення підприємницької діяльності, кожна з яких регулюється окремими статтями Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і має певні обмеження та переваги, а також різний порядок оподаткування таких доходів, ведення обліку доходів і витрат.

Фізичні особи - підприємці залежно від видів діяльності та сум отриманих доходів самостійно обирають системи оподаткування, мають право вільного вибору груп на спрощеній системі оподаткування та відповідно різний спосіб сплати податків.

Застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, також справляння єдиного податку регулюється главою 1 розділу XIV Кодексу, а загальна система оподаткування - ст.177 Кодексу.

Якщо фізична особа - підприємець не планує здійснювати підприємницьку діяльність, то у неї є право здійснити процедуру припинення підприємницької діяльності за власним рішенням відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

***

Котовська ОДПІ закликає платників податків скористатися електронними сервісами

Для спрощення ведення бізнесу такими платниками ДФС України запроваджено низку електронних сервісів, які значно спрощують та скорочують процедури сплати податку, обліку, реєстрації, отримання інформації тощо.

Зокрема, платники для подання електронної звітності, перевірки розрахунків з бюджетом, мають можливість зареєструватися в створити електронний кабінет платника податків. Для перевірки потенційних бізнес партнерів створені сервіси: «Дані реєстру платників ПДВ», «Анулювання реєстрації платника ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Дані про взяття на облік платників податків».

Також, для отримання інформації щодо реєстрації конкретного РРО в органах ДФС та інформації щодо реєстрації книг обліку розрахункових операцій можна скористатись електронними сервісами «Інформація про РРО», «Інформація про КОРО»

Крім того, для зручності платників діють електронні сервіси в системі електронного адміністрування ПДВ, за допомогою яких можна отримати:

- витяг з системи електронного адміністрування ПДВ;

- витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення , на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних;

- витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ.

Тож заощадьте власний час та кошти, спланувавши свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на офіційному порталі ДФС України.

Нагадуємо, на веб-портал ДФС України можна зайти скориставшись посиланням http:// sfs.gov.ua.

***

В ЦОПі Котовської ОДПІ платники податків за 10 місяців отримали майже 13 тисяч адміністративних послуг

Протягом січня – жовтня цього року Центром обслуговування платників Котовької ОДПІ за отриманням адміністративних, консультативних та інформаційних послуг звернулась понад 10 тисяча представників бізнесу та громадян, яким було надано 12,8 тисяч адміністративних послуг. Зокрема, у жовтні платники отримали майже 2 тисячі таких послуг.

Найбільшим попитом у відвідувачів ЦОПу користується послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За 10 місяців цього року було надано понад 2,4 тисячі таких карток. Адміністративна послуга з реєстрації платників єдиного податку, за даний період надавалась 456 платникам.

Також запитуваною з числа суб'єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. З початку поточного року Центром обслуговування платників надано 200 таких послуг.

Четверту позицію за популярністю серед платників посіла така послуга, як видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС. За вказаний період працівники ЦОПу видали 89 таких довідок.

«Для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку, в якій зазначено інформацію про суб'єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують та умови її отримання. Відтак, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.

Довідково: з графіком роботи ЦОПу та переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються в Центрі обслуговування платників Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області та Інформаційними картками можна ознайомитись на субсайті ГУ ДФС в Одеській області в розділі:«Адміністративні послуги»

***

***

В Котовській ОДПІ 840 платників отримали електронні ключі

З початку року безкоштовні електронні ключі цифрового підпису у відділі реєстрації при ГУ ДФС В Одеській області Центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС отримали 840 громадян.

Найбільше серед клієнтів відділу реєстрації при ГУ ДФС В Одеській області Центру сертифікації ключів представників малого бізнесу, які отримали майже 60% комплектів електронних цифрових підписів.

Звітність в електронному вигляді в 2015 році до Котовської ОДПІ надали більше 30 тисяч осіб, серед них переважають фізичні особи.

Нагадаємо, що електронний ключ цифрового підпису дає змогу здійснювати в онлайн-режимі податкові, митні процедури, подавати звітність до Пенсійного фонду та органів статистики. Крім того, ключ, який безкоштовно видають пункти реєстрації Акредитованого Центру сертифікації ключів, дозволяє укладати різні угоди в електронній формі, вести ділове та особисте листування у повній конфіденційності.

У Котовської ОДПІ безкоштовне надання послуг електронного цифрового підпису здійснює відділ реєстрації при ГУ ДФС в Одеській області Акредитованого центру сертифікації ключів за адресою: м. Котовськ вул. Калініна,126, каб.11 тел.21551

***

З 28 жовтня набирає чинності нова редакція статті 5 Закону України «Про звернення громадян»

Котовська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області повідомляє, що з 28.10.2015 набирає чинності у новій редакції стаття 5 Закону України «Про звернення громадян», згідно якої звернення може бути усним чи письмовим (електронне звернення).

Отже громадянин може викласти своє звернення до Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області через:

- засоби телефонного зв'язку за телефонним номером: (04462) 30875;

- використання мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку на поштову скриньку This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , яка розміщена на офіційному веб-порталі ДФС в Одеській області у розділі Головна>Окремі сторінки>Структура >Котовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області;

- поштою або передати особисто чи через уповноважену особу до Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області за адресою: 66300, м. Котовськ, вл.Калініна,126;

- особистий прийом керівництвом чи посадовими особами структурних підрозділів Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.

Водночас повідомляємо, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Таким чином, електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд скан-копії та/або фото копії.

Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Прес-служба Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області

Календар новин

<< < Червень 2021 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30